Waarom posters en flyers zo belangrijk zijn voor je onderneming

0
109

Alle ondernemers weten dat het maken van goede reclame tegenwoordig onmisbaar is voor de groei van je bedrijf. Maar waar begin je? Er zijn vandaag de dag honderden manieren om reclame te maken, en veel ondernemers zien door de bomen het bos niet meer. Natuurlijk kun je ervoor kiezen om online reclame te maken, en je service of producten aan te bieden op sociale media, maar vergeet ook vooral niet om ook reclame te blijven maken in de échte wereld. Op deze manier zorg je ervoor dat potentiële klanten jouw bedrijf veel sneller zullen weten te vinden. Om je een beetje op weg te helpen staan in dit artikel de drie grootste voordelen van reclame drukwerk.

Posters zijn zeer opvallend

Denk eens aan alle posters die je tegenkomt langs de weg of in de bushokjes. Word je oog er niet iedere keer naartoe getrokken? En kijk je niet een extra keer om wanneer de poster jou persoonlijk aanspreekt, of wanneer de poster er gewoon heel goed uitziet? Mooie posters zullen zonder twijfel veel ogen trekken, wat kan resulteren in een groei in het aantal klanten. Het is dus ook niet zo gek dat zoveel ondernemingen nog altijd posters laten drukken en verspreiden in de omgeving waar zij werkzaam zijn. De tekst moet immers zeer goed te lezen zijn, en de kleuren moeten niet snel vervagen. Laat jouw posters drukken bij een professioneel bedrijf voor het allerbeste resultaat.

Mensen nemen jouw flyers mee naar huis

Flyers zijn eigenlijk een soort van kleinere versie van de poster, en deze zijn hartstikke handig om uit te delen aan potentiële klanten. Dit betekent dat jij de flyers meegeeft aan mensen wanneer ze een product kopen, of wanneer je op een beurs of markt staat. De klant heeft nu een flyer van jouw bedrijf in huis liggen, en zal dus geen moeite hebben om jouw bedrijf te kunnen vinden. Dit kan resulteren in meer klanten. Flyers drukken vereist wel een ander design dan het drukken van posters. Vergeet daarom niet om belangrijke contactgegevens en extra informatie over het bedrijf toe te voegen.

Potentiële klanten onthouden jouw bedrijfsnaam

Laten we eerlijk zijn: hoe vaker we iets zien, hoe beter we het onthouden. Wanneer we één keer naar een reclamespotje kijken, zijn we misschien niet zo heel erg geïnteresseerd. Maar wanneer dat reclamespotje steeds weer terugkomt, merken we toch dat we de reclame goed hebben onthouden. Zo werkt het ook voor posters en flyers. Hoe vaker jouw potentiële klanten jouw bedrijfsnaam voorbij zien komen, hoe sneller ze de naam zullen onthouden. En wie denk je dan dat ze bellen wanneer ze iemand nodig zijn?