De kracht van een goede website

0
444

Een goede website is cruciaal als ondernemer, zeker wanneer je een product of dienst wilt verkopen. Een website is anno 2020 je visitekaartje. Het is meestal het eerste dat mensen zien, als ze overwegen met je in zee te gaan. Je wilt potentiële klanten, opdrachtgevers of investeerders niet afschrikken door een onprofessionele eerste indruk. Zorg ervoor dat je website er professioneel en verzorgd uitziet. Poets spelfouten weg en zet alleen foto’s op je pagina, die van goede kwaliteit zijn. ‘Less is more’, zolang de beschikbare inhoud een goed beeld geeft van jouw bedrijf.

Het maken van een homepage

Een homepage is de pagina, die de meeste bezoekers het eerst te zien krijgen. Je wilt hierop een duidelijke en vakkundige indruk maken. Wat is het doel van je onderneming? Welk product of dienst bied je aan? Wie ben jijzelf? Tegenwoordig zijn mensen steeds meer op zoek naar authenticiteit en persoonlijkheid. Ze willen weten wie erachter jouw bedrijf zit. Waarom kun jij hen verder helpen? Wat voor persoon ben je? Storytelling kan een goede manier zijn om jouw product of dienst te verkopen. Misschien kun je een korte pitch filmen om je bezoekers een idee te geven van de motivatie achter je bedrijf? Ook is het belangrijk dat mensen meteen zien waar je gevestigd bent en hoe ze je kunnen bereiken.

De race tegen de zoekmachines

SEO, ofwel Search Engine Optimization. Het is een term, die je steeds vaker hoort, maar wat betekent het eigenlijk? Simpel gesteld is het het gemak, waarmee mensen je vinden via grote zoekmachines als Google en Yahoo. Niet veel mensen bekijken de tweede pagina van Google. Jij wilt dus eigenlijk meteen zichtbaar worden, als mensen hun zoekterm intypen. Hiervoor moet je onderzoek doen naar zoekwoorden. Wat typt men in op Google? Software van Mongools kan je hierbij helpen. Vervolgens verwerk je de zoektermen in je website tekst, url en alt-attributen bij afbeeldingen. Zo verbetert je zichtbaarheid en daardoor bereik je meer potentiële klanten en investeerders. SEO is geen wetenschap en is constant aan verandering onderhevig. Een professional kan je helpen om je website te optimaliseren en informeren over de nieuwste ontwikkelingen op dit gebied.

Link je website aan sociale media profielen

We hebben allemaal een haat-liefde verhouding met Facebook en Instagram. Het eeuwige wachten op likes, reacties en felicitaties, om nog maar te zwijgen over privacy en nepnieuws. Toch kunnen de platformen veel betekenen voor jouw bedrijf. Zo kun je door slim te adverteren op Facebook en Instagram gemakkelijk je bereik vergroten. Maak een bedrijfsprofiel aan en link hierop naar je website, zodat geïnteresseerden makkelijk verder kunnen klikken. Voor een kleine prijs bepaal je wie jouw Facebook advertenties zien. Je kunt de doelgroep aanpassen op jouw product of dienst. Sociale media zijn anno 2020 cruciaal in je bedrijfsstrategie. Het aandeel van indirect en direct inkomen via Facebook en Instagram is de laatste jaren drastisch toegenomen. Niet iedereen beheerst de kunst van posten op sociale media. Gelukkig zijn er veel marketeers, die je kunnen helpen om een succesvolle Facebook campagne te lanceren.